تحلیل‌گران: بیشتر گیمرها بازی‌های داستانی و تک‌نفره را ترجیح می‌دهند

بر اساس نتایج منتشر شده از یک مطالعه‌ی جدید، ۵۳ درصد از گیمرها ترجیح می‌دهند بازی‌های داستانی و تک‌نفره را انجام دهند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های سنی بزرگسال که از سن ۲۵ سالگی شروع می‌شود، بیشتر این آثار را ترجیح می‌دهند و گیمرهای جوان‌تر به بازی چند‌نفره اهمیت بیشتری می‌دهند.

این آمار بر اساس تحقیقات انجام شده توسط MIDiA Research است. این شرکت نتایج را بر اساس گروه سنی و نوع بازی تجزیه کرده است و به ما نشان می‌دهد که چه نوع آثاری در هر نسل محبوب‌تر هستند که در مجموع آثار داستانی برنده هستند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بازی‌های موجود در این تحقیق به چهار گروه PvP آنلاین، PvE آنلاین، کوآپ آفلاین و تک‌نفره تقسیم می‌شوند. در دو گروه سنی اول، PvP آنلاین برنده بوده که با توجه به محبوبیت شدید بازی‌هایی مانند فورتنایت، چندان تعجب‌آور نیست.

با این حال، زمانی که به گیمرهای بالای ۲۵ سال می‌رسیم، آثار داستانی عملکرد بهتری دارند و و فاصله‌ی بین آن و PvP، هر چه گیمرهای مورد بحث بزرگتر شوند، بیشتر می‌شود. این داده‌ها چندین کشور را پوشش می‌دهد و این مطالعه با گیمرها در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، لهستان، ترکیه و آفریقای جنوبی انجام شده است. همچنین گفتنی است که داده‌ها از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده است.

بخوانید  هشدار استقلال به هواداران در آستانه بازی با الغرافه؛ از پرتاب اشیا خودداری کنید

تحقیقات جدید صنعت بازی

علاقه‌مندان به بازی‌های تک‌نفره احتمالا این خبر را غافلگیرکننده نمی‌دانند، با توجه به اینکه چند سالی است که ناشران بیش از بازی‌های آفلاین، مشتاق‌تر به ساخت آثار سرویس محور هستند. به‌ویژه در دهه‌ی گذشته، توسعه‌دهندگانی که تقریبا به طور کامل برای ساخت بازی‌های تک‌نفره شناخته می‌شدند از جمله بایوور (BioWare) و بتسدا (Bethesda)، به آثار آنلاین روی آورده‌اند.

  • ۳۵ داستان برتر تاریخ بازی‌های ویدیویی؛ از حماسه‌های عظیم تا تراژدی‌های شخصی

علی‌رغم محبوبیت بازی‌های تک نفره، MIDiA خاطرنشان می‌کند که خریدهای درون برنامه‌ای در بازی‌های سرویس محور هنوز جایی است که پول واقعی در صنعت بازی در آن جریان دارد. اگرچه این شیوه‌های درآمدزایی مشکلات خاص خود را دارند اما تضمین می‌کنند که یک بازی راهی برای حفظ کردن خود در طول زمان و کسب درآمد پس از قیمت اولیه، چیزی که در آثار تک‌نفره فراتر از بسته‌ی الحاقی داستانی کمتر رایج است، داشته باشد. بنابراین، انتظار نداشته باشید که استودیوها به طور ناگهانی همه چیز را به در قالب آثار داستانی عرضه کنند، حتی اگر اینگونه بازی‌ها فروش خوبی را تجربه کنند. هرچند نسل‌های کوچک‌تر به مرور بزرگ می‌شوند و محبوبیت آثار آنلاین شاید روزی بیش از هر چیزی شود.

بخوانید  نگاهی به فیلم «تلماسه: بخش دو»؛ داستانی درباره جنگ، انتقام و کرم‌های غول‌پیکر

منبع: TheGamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *