دیجی‌کالا مهر، به مسیر تازه مهربانی بیا

یکی از چالش‌های اساسی در فعالیت‌های نیکوکاری و عام‌المنفعه در ایران، نبود شناخت دقیق و شفاف نسبت به نیازهای واقعی جامعه است. پلتفرم‌های آنلاین به‌عنوان پلی میان نیکوکاران و جامعه‌ای که به حمایت نیاز دارد، نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند. این پلتفرم‌ها نه‌تنها مرزهای جغرافیایی را در نیکوکاری بی‌معنا می‌کنند؛ بلکه با ارائه روش‌های نوین و شفاف، اعتماد عمومی را جلب کرده و مشارکت جامعه در فعالیت‌های خیرخواهانه را افزایش می‌دهند. دیجی کالا مهر، یک پلتفرم آنلاین است که امکان اهدای کالا به افراد نیازمند را از طریق نیکوکاری آسان و قابل‌دسترس فراهم می‌کند. این بستر، با هدف حل مشکلات اجتماعی و محیط زیستی، راهی نوین برای ارتباط مستقیم بین خیرین و نیازمندان ایجاد کرده است. از طریق دیجی‌کالا مهر، کاربران می‌توانند در هفت حوزه نیکوکاری مختلف، کالاهای مورد نیاز را اهدا کنند و بدین ترتیب، به بهبود شرایط زندگی افراد کمک نمایند.

روش‌های کمک به خیریه

کمک به خیریه‌ها می‌تواند از طریق روش‌های مختلف صورت بگیرد. کمک مالی یکی از روش‌های متداول کمک به خیریه‌ها است. افراد و شرکت‌ها می‌توانند مبالغ موردنظر خود را مستقیم به خیریه‌ها اهدا کنند. عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند از طریق خرید مواد و لوازم موردنیاز نیازمندان، ‌ به خیریه‌ها کمک کنند. شرکت در رویدادها و کمپین‌های خیریه و یا شرکت مسابقات برای جمع‌آوری وجوه نیز از راه‌های کمک به خیریه‌ها به شمار می‌رود.
یکی دیگر از راه‌های آسان و سریع کمک‌‌رسانی کمک آنلاین به خیریه است. در عصر دیجیتال امروز، پلتفرم‌های آنلاین نقش کلیدی در ارتقای نیکوکاری و کمک‌رسانی به نیازمندان ایفا می‌کنند. این سیستم‌ها با پل ارتباطی که میان خیرین و مؤسسات خیریه ایجاد می‌کنند، فرصت‌های جدیدی را برای کمک و حمایت مالی پیش روی جامعه قرار می‌دهند. این پلتفرم‌ها امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مربوط به خیریه‌ها، پروژه‌ها و نیازمندی‌ها را فراهم کرده و به‌عنوان ابزارهای مؤثری برای جمع‌آوری و مدیریت کمک‌های مالی و غیرمالی به خیریه‌ها عمل می‌کنند.

خدمات دیجیکالا مهر

معرفی دیجی کالا مهر

دیجی‌کالا مهر یکی از ابتکارات ارزشمند دیجی کالا برای حمایت از نیازمندان است که به همگان امکان می‌دهد تا از طریق اهدای کالا به افراد تحت پوشش موسسه‌های خیریه و اجتماعی، دستی در کارهای خیر داشته باشند. دیجی کالا مهر پلتفرمی است که با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین افراد و مؤسسات خیریه، فضایی را برای انجام کارهای خیرخواهانه فراهم آورده است. این پلتفرم با همکاری آگاپه و دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش می‌کند تا قدمی در راه تأمین نیازهای کالایی نیازمندان بردارد و تمامی مخاطبان دیجی کالا را در کار خیر شریک کند. در این مسیر آگاپه نیز به یاری دیجی کالا شتافته و به‌عنوان یک استارتاپ اجتماعی و مستقل، بستری را فراهم کرده است و در آن از طریق اعتبارسنجی و ارزیابی خدمات و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد، به مدیریت و سازماندهی اقدامات بشردوستانه می‌پردازد.
مؤسسات غیرانتفاعی و سازمان‌های مردم‌نهاد پس از انجام ارزیابی و اعتبارسنجی، نیازهای خود را به دیجی کالا مهر اعلام نموده و با مشارکت افراد و نیکوکاران، این نیازها تأمین می‌شوند. طی این فرایند با شفافیت کامل، کالاها به دست موسسات می‌رسند و گزارش عملکرد این موسسات به نیکوکاران ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که موسسه مهر هوشمند (آگاپه) و دیجی کالا در این طرح هیچ گونه منافع مالی ندارند و تمامی فواید و مزایای این طرح به موسسات نیکوکاری و افراد نیازمند تعلق می‌گیرد.

بخوانید  مایکروسافت از سخت‌افزار جانبی جدید خود برای ایکس‌باکس رونمایی کرد

تاریخچه آغاز به کار دیجی کالا مهر

دیجی‌کالا مهر از شهریورماه ۱۴۰۰ با هدف ارائه یک مسیر ساده، شفاف و امن برای نیکوکاری مشتریان خود آغاز به کار کرد. در طی این سه سال، هر سال همزمان با بازگشایی مدارس، دیجی‌کالا مهر برای برآورده کردن مسئولیت اجتماعی خود، کمپین‌های نیکوکاری را به اجرا درآورد. در سال اول با همکاری «موسسه مهر گیتی»، دیجی‌کالا مهر قدم اول نیکوکاری را بنا نهاد و سال بعد، با «بنیاد کودک» همراه شد و در آخرین کمپین خود با همکاری «بنیاد دانش» به استقبال ماه مهر رفت. دیجی کالا مهر برای تحقق این هدف که هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل بازمانده نماند، حمایت نیکوکاران را برای ارتقای وضعیت تحصیلی کودکان جلب نمود. در طی این سال‌ها روز به روز به تعداد موسسات و خیرین دیجی کالا اضافه شد. امروز مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند با خرید مستقیم کالاهای مورد نیاز، به مراکز خیریه معتبر در زمینه‌های مختلف مانند تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، حفاظت از محیط‌زیست و حیوانات، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و فعالیت‌های مذهبی کمک کنند. گزارش سالانه دیجی‌کالا حاکی از آن است در سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۶ هزار کالا به ارزش ۴.۹ میلیارد تومان توسط ۸۲ موسسه خیریه به یاری حدود ۱۳ هزار نیکوکار از طریق مسیر دیجی‌کالا مهر اهدا شده است. مسیر دیجی‌کالا مهر یک مسیر مستمر نیکوکاری است که با گذر زمان توقف نمی‌کند و همواره ادامه دارد.

بخوانید  غیررسمی؛ قرارداد فرشاد فرجی با پرسپولیس تمدید شد

ماموریت و اهداف دیجی کالا مهر

ماموریت اصلی دیجی‌کالا مهر، فراهم کردن یک مسیر روشن و شفاف برای کمک به بهبود وضعیت اجتماعی و محیط زیست است، بدون آنکه هزینه‌ای برای استفاده از پلتفرم دریافت شود. دیجی‌کالا مهر با ارائه رویکردهای نوین در نیکوکاری، فرصت‌های جدیدی را برای خیرین و موسسات خیریه فراهم می‌آورد و با هدف ارتقای سطح شفافیت و اعتماد در امور خیریه،‌ تلاش می‌کند مسیر نیکوکاری را ساده، هموار و ممکن نماید.
دیجی‌کالا مهر همواره تأکید دارد که جامعه باید از طریق آموزش جامع و گسترده،‌ به ابعاد مختلف دغدغه‌های اجتماعی توجه کند. آموزشی که به افزایش مهارت‌ها بپردازد و بر استقلال فرد تأکید داشته باشد.

خدمات دیجی کالا مهر

دیجی‌کالا مهر دارای فهرستی از پروژه‌های فعال است که شامل انواع مختلفی از کالاها برای اهدا به نیازمندان می‌شود. این پروژه‌ها بر اساس نیازمندی‌های جاری و اولویت‌های خاص انتخاب می‌شوند. کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش پروژه‌های فعال در وب‌سایت، اطلاعات کاملی در مورد هر پروژه به دست آورند و بر اساس علاقه و توانایی خود در هریک از این پروژه‌ها مشارکت کنند. مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد در دیجی‌کالا مهر به هفت دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1.  تحصیل و سوادآموزی
  2. سلامت و درمان
  3. کارآفرینی و اشتغال
  4. خدمات اجتماعی
  5. محیط زیست و حیوانات
  6. فرهنگ و هنر
  7. امور مذهبی و نیکوکاری

مؤسساتی مانند محک، کهریزک، مهر گیتی، انجمن حمایت از کودکان کار و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست از جمله این مؤسسات هستند و هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

ثبت نام در دیجیکالا مهر

مراحل کمک‌رسانی در دیجی کالا مهر

مشارکت در دیجی‌کالا مهر به سادگی و با چند کلیک قابل انجام است و شما به سادگی یک خرید می‌توانید به‌طور مستقیم در بهبود زندگی دیگران نقش داشته باشید.
بعد از ورود به حساب کاربری در دیجی کالا مهر، کافیست شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس، کدی به شماره شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، به صفحه اصلی دیجی کالا مهر دسترسی پیدا می‌کنید.
در این مرحله، با کلیک بر روی نام موسسه مورد نظرتان در حوزه‌های مختلف می‌توانید علاوه بر دیدن خلاصه‌ای از فعالیت‌های آن، فهرست، عکس و قیمت تک‌تک کالاهای مورد نیاز برای حمایت از افراد تحت پوشش را مشاهده کنید. همچنین، خواهید دید که چند نفر دیگر این اقلام را برای مقاصد نیکوکارانه تهیه و اهدا کرده‌اند.
با فشردن دکمه انتخاب کالا، کالای مورد نظر شما به سبد خرید اضافه خواهد شد و سپس مراحل نهایی خرید را طی می‌کنید. از این لحظه و تا زمانی که کالا به دست جامعه هدف موسسه نیکوکاری برسد، از طریق پیامک در جریان مراحل مختلف کارها قرار خواهید گرفت.
توجه داشته باشید که قیمت محصولات مورد نیاز موسسات خیریه با قیمت‌های موجود در صفحات خرید عادی دیجی کالا یکسان است. کمیسیون دریافت‌شده از طریق کالاهای اهدایی به صندوق مهر دیجی کالا واریز و صرف توسعه و تامین هزینه‌های بستر دیجی کالا مهر و مشارکت در پویش‌هایی با اهداف اجتماعی و محیط زیستی در دیجی کالا خواهد شد. بنابراین، دیجی کالامهر در این فرایند به دنبال سود نیست و صرفاً مسئولیت اجتماعی خود را در قالب پلتفرم هوشمند خود ادامه می‌دهد.

بخوانید  قبل از خرید کالا، ویدئوهای نقد و بررسی آن را در مگنت ببینید

موفقیت‌های دیجی کالا مهر

دیجی‌کالا مهر در ایجاد یک پلتفرم خیریه آنلاین، به شکل‌گیری اعتماد عمومی و همچنین افزایش شفافیت در امور خیریه کمک شایانی کرده است. تاثیر مثبت دیجی‌کالا مهر بر جامعه را می‌توان از طریق داستان‌های موفقیت فراوانی که از این پلتفرم نشات گرفته‌اند، مشاهده کرد. دیجی کالا مهر با جذب بیش از ۱۵۰۰۰ نفر به عنوان حامی و تهیه کالاهایی به ارزش قریب به هشت میلیارد تومان، توانسته است پل ارتباطی موثری بین افراد نوع‌دوست و ۶۹ موسسه خیریه باشد. از دیگر موفقیت‌های دیجی کالامهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه ۳,۸۰۰ عنوان کتاب غیردرسی برای مدارس مناطق کم‌برخوردار در پویش یک کتاب هزار لبخند
  • تأمین اقلام ضروری آسایشگاه بچه‌های آسمان از جمله تهویه و خنک‌کننده، تلویزیون و سایر امکانات رفاهی موردنیاز در پویش با مهر برای بچه‌های آسمان
  • تهیه بیش از ۵۰۰۰ قلم کالا از دسته لوازم‌التحریر، برای تحصیل دانش‌آموزان بااستعداد کم‌برخوردار
  • تهیه و توزیع بیش از ۲۲۰۰۰ قلم کالا شامل ۴۶۹ بسته غذایی و ۵۱۴ بسته بهداشتی، معادل با بیش از ۶۰۳ میلیون تومان در روستاهای زلزله زده خوی

دیجی‌کالا مهر به عنوان یک پلتفرم آنلاین پیشرو در زمینه نیکوکاری، نقش مهمی در تحول این حوزه ایفا کرده است. با استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط مستقیم میان نیکوکاران و نیازمندان، این سامانه توانسته است، مسیری شفاف و آسان را برای کمک‌رسانی فراهم کند. دیجی‌کالا مهر نه تنها به بهبود وضعیت اجتماعی و محیط زیست کمک کرده است، بلکه با افزایش سطح شفافیت و اعتماد در امور خیریه، الگویی برای سایر سازمان‌ها و پلتفرم‌های نیکوکاری ‌شده ‌است. شما هم اگر می‌خواهید در فعالیت‌های نیکوکاری این‌چنینی سهیم باشید، به این سامانه حتما سربزنید.

ورود به دیجی‌کالا مهر

نحوه ثبت‌نام در دیجی‌کالا مهر چگونه است؟
می‌توانید با شماره تلفن همراه خود در حساب کاربری دیجی‌کالا وارد دیجی کالا مهر شده و کل فرآیندهای حمایت خود را طی کنید.
راه ارتباطی با دیجی‌کالا مهر چیست؟
می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۱۹۳۰۰۰۰ در هر ساعتی از شبانه روز تماس بگیرید.

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *